קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ

 

שיתופי פעולה עסקיים: הדרך להגדלת הכנסות

מרבית העסקים של היום, קטנים כגדולים מעוניינים למנף את עצמם ולהגדיל את מחזורי המכירות של החברה. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת, כך מסתבר, היא דרך שיתופי פעולה עסקיים עם חברות באותו תחום או ענף עסקי .

קיימות מגוון דרכים ושיטות להשגת שיתופי פעולה: בין השכיחות ניתן למנות את ההכרות האישית והקשרים החברתיים, אתרי אינטרנט עסקיים, רשתות חברתיות ולמעשה כל מקום ומסגרת חברתית מוגדרת. זכרו כי לפני כל הסכם לשיתוף פעולה עליכם לבדוק היטב עם מי אתם הולכים לעבוד, נסו לחקור ואף לקבל המלצות יושר על החברה או הארגון עימו אתם מעוניינים לשתף פעולה.

בעת הקמת שיתוף פעולה כלשהו, ראוי לנקוט באחת מן השיטות הבאות: שיטה ראשונה מתבססת על חלוקת עבודה לפי איזור גיאוגרפי. חברה מסוימת אשר לקוחותיה העיקריים נמצאים באזור הצפון למשל, מפנה הזמנות עבודה או לקוחות לאזור הדרום לעסק עימו יצרה שיתוף פעולה המצוי באיזור הגיאוגרפי המתאים ולהפך. בשיטה זו מקובל לעיתים שעסקים משלמים אחד לשני עמלות או בונוסים עסקיים אשר סוכמו מראש בין הצדדים.

שיטה נוספת מקובלת היא שחברה חיצונית תארגן ותמנף את שיתוף הפעולה בין מספר עסקים שחברו יחדיו וחברה זו תשרת את קהל המטרה כך שהוא יענה על כל הצרכים העסקיים של החברות השותפות. בשיטה זו ניתן גם לצמצם את עלויות התפעול של כל העסקים באופן יעיל ומשמעותי, במקום שכל עסק ישכור את שירותים באופן עצמאי.

יש לזכור כי בחירה נכונה של השותפים העסקיים יכולה להביא להצלחה פיננסית, ליצירת ערוצי פרנסה חדשים, העצמת החברה מבחינה עסקית, הגדלת היקף המכירות, הגדלת משאבים וחשיפה גבוהה של כל הצדדים המעורבים כך ששיתוף הפעולה יהיה משתלם לכולם.

לעומת זאת בחירה שגויה ללא בדיקה מוקדמת עלולה להביא לבזבוז זמן, כסף או להביא לחוסר איזון שעלול לגרום לנזק תדמיתי, וייתכן כי אף לכישלון מוחלט של אחד או כלהצדדים.

בתקופות מיתון ומשבר למשל, כאשר יש ירידה בביקוש וחשש כלכלי כבד, עסקים קטנים מחוייבים להיות זהירים ולצמצם את ההוצאות שלהם על מנת שיוכלו לשרוד. עליהם להיות יצירתיים בכדי לשמור על מחזור מכירות סביר ולמנוע נטישת לקוחות.

מסתבר אכן כי בדיוק בזמנים כאלה אנו שומעים על יותר מיזוגים חדשים של חברות ועל שיתופי פעולה המאפשרים לחברות אלה להפרות אחת את השנייה ואפילו לגדול ולהתרחב בניגוד למצב הכלכלי בארץ ובעולם כולו.

מאת:
 
 
מנכ"ל קבוצת "שני-שניר", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים גדולים ציבוריים ופרטיים, בעל מוניטין של למעלה מ- 20 שנה בתחום השיווק במיקור חוץ. avis@shanisnir.co.il

 

 

 

 

 

 

 קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ 

Tel:    1-800-33-00-13    l     Fax:   03-7256147   l   Email: contact@shanisnir.co.il    

      כל הזכויות שמורות  ©  2012