קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ

 

 כיצד להקים מערכי מכירות מנצחים?!

לכל עסק וארגון גדול או קטן  יש את הרצון  להגדיל את היקף המכירות שלו באופן משמעותי ולמקסם את יכולת המכירה של עובדיו כך שבעקיפין ההכנסות והרווחיות של העסק או הארגון יהיו גדולות ומשמעותיות יותר מבעבר.

קיימות שיטות ודרכים רבות למקסם את הרווחים של העסקים של היום והדבר בא לידי ביטוי בשני מישורים: במישור הניהולי ובמישור המכירתי.

בפאן הניהולי הכוונה היא לדעת כיצד לנתח באופן מתמיד ושיטתי את הנתונים היבשים המרכיבים את היקף המכירות של הארגון. הניתוח מתבצע  באופן מדוקדק ביותר על כל מרכיב ומרכיב של רווחיו העסקיים של הארגון. הדבר נעשה באמצעות ניתוח השוק והענף, ניתוח משאבים עסקיים קיימים, צרכי החברה בפועל, מוצרי החברה, זיהוי קהלי מטרה ועוד פרמטרים נוספים.

יש לבנות תוכנית עבודה מוגדרת ותשתית מסודרת לכך וזאת באמצעות זיהוי נקודות חוזק וחולשה בפעילות העסקית השוטפת של הארגון כאשר בסיכומו של תהליך ניתן יהיה להגיע למסקנות ברורות על דרכי הפעולה העסקיות וכיצד ניתן לשפרן בעתיד.

בפן המכירתי הכוונה היא להגיע לתודעה כי יכולת מכירה של העובדים היא לא יכולת מולדת וקיימים שיטות ואמצעים שונים ומגוונים להקנות ולסגל לעובדים יכולת מכירה של מוצרים שונים בכל תחום, דבר אשר יכול להביא לתוצאות טובות יותר והגדרת התפקוד העסקי של העובד בחברה.

מבחינה הזו יש לקלוט עובדים מקצועיים ולהעביר להם הדרכות והכוונה מקצועית מתאימה, יש ללמדם ניהול נכון של הזמן, טיפול יעיל בהתנגדויות ולהקנות בקיאות במחירי המוצרים של החברה. בנוסף, יש צורך ללמד את העובדים טכניקות מכירה טובות, מקסום מכירות ללקוח פוטנציאלי עד לשלב החוזה ואת היכולת לדעת איך לזהות לקוחות חדשים. 

על המנהלים מוטלת האחריות לאמן את העובדים באמצעות ניהול נכון וביצוע נכון של התהליך המכירתי באופן תמידי עד להשגת התוצאות הרצויות לארגון.

יש להאמין בעובדי החברה, לתת להם ביטחון מלא ולתמוך בהם לאורך כל הזמן גם אם הם לא תמיד מצליחים למכור. יש  לזכור שבכל מכירה יש גם את אלמנט המזל ורצון הלקוח ההתחלתי. המוכר חייב לדעת לזהות את רצון הלקוח ושאיפותיו ולהקנות פיתרונות הולמים לבקשותיו עד לסגירת המכירה באופן מיידי.

 לסיכום, מרבית העסקים כיום מתבססים על מכירה כזו או אחרת באופן ישיר או עקיף ולכן על המנהלים מוטלת החובה להקנות דרכי פעולה ומכירה אסטרטגיים לעובדי הארגון גם אם הגדרת התפקיד הספציפי אינה עוסקת בכך באופן ישיר. כך למעשה ניתן למצות את הפוטנציאל העסקי של כל עובד ועובד בארגון או החברה בה מתבצע התהליך.

 

מאת:
 
 
מנכ"ל קבוצת "שני-שניר", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים גדולים ציבוריים ופרטיים, בעל מוניטין של למעלה מ- 20 שנה בתחום השיווק במיקור חוץ. avis@shanisnir.co.il

 

 

 

 

 

 קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ 

Tel:    1-800-33-00-13    l     Fax:   03-7256147   l   Email: contact@shanisnir.co.il    

      כל הזכויות שמורות  ©  2012