קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ

 

תוכנית שיווקית היא אחד מהצעדים החשובים

המושג שיווק בהגדרתו הרחבה מוגדר כפעילות ניהולית ואנושית אשר נועדה לספק צרכים ורצונות בסיסיים באמצעות סחר חליפין בין הבריות.

כיום, אנו עדים לכך שלכל עסק גדול או קטן יש צורך בסיסי בתכנון תהליך שיווקי אשר יגדיר את הדרך הטובה ביותר ליעדים שהוצבו לעסק בפרק זמן נתון.

בתהליך השיווק העסקי יש יעד כמותי אשר כולל את התקציב ואת כמות הלקוחות אליהם נרצה להגיע בתקופת הזמן המוגדרת ובהמשך לכך, הגדרת היעדים האיכותיים אשר יקדמו ויבדלו את העסק משאר העסקים בתחום הנבחר.

בבניית עסק חדש יש צורך חשוב בהכרות טובה עם המתחרים בתחום ומודעות ליתרונות והחסרונות של העסק כך שהוא יהיה מוכן לאתגרים הניצבים מולו בצורה הטובה ביותר.

לתהליך השיווק ישנן שני רבדים: הרובד הראשון הוא שיווקי ניהולי ורובד השני הוא שיווקי אנושי.

ברובד הניהולי, למנהל השיווק של העסק יש צורך לקבל החלטות ניהוליות חשובות בנוגע לבחירת שוק המטרה וקהל היעד שאליו הוא מכוון. כמו כן, חשוב ורצוי להגדיר בצורה מדוייקת את חתך הגיל והסביבה בה העסק מעוניין להתמקד, התאמת המוצרים העסקיים לקהל היעד והחלטה  באופן אפקטיבי מהי התוכנית השיווקית ומערכת ההפצה המתאימה לקהל היעד של העסק הנבחר.

ברובד האנושי, מדובר בפעילות השיווקית אשר נעשית על ידי אנשי שיווק מקצועיים אשר חושבים באופן אסטרטגי מוגדר ומתאימים את עצמם לארגון או לעסק הנבחר.

מטרתם הבסיסית והראשונית של אנשי השיווק היא תמיד לחדש ולפעול בשיטה שאינה קיימת עדיין בשוק. ולכן, יש צורך במערך אנשי מכירות מפולפלים אשר צוידו מבעוד מועד בכלים טובים כמו: זיהוי הלקוחות הפוטנציאליים, פנייה יזומה ללקוחות, ושיטות שכנוע טובות.

חשוב לזכור שתהליך המיתוג הוא גם חלק אינטגראלי וחשוב מאד מהתהליך השיווקי של בניית העסק. מטרת תהליך המיתוג היא יצירת שפה וויזואלית ייחודית אשר תתאים לעסק ותבדל אותו משאר העסקים בתחום. במידה ותהליך המיתוג נעשה בצורה טובה  הוא יכול לגרום לקהל היעד להתחבר לעסק מהר יותר ולהעדיף אותו משאר העסקים המתחרים בתחום וכך להגדיל את מעגל הכנסותיו באופן משמעותי.

תהליך המיתוג כולל בתוכו אלמנטים של: עיצוב לוגו המתאים לעסק, בחירת "סלוגן" ייחודי  וקליט ובהמשך בחירת גוון הצבעים שיתאימו לאלמנטים הוויזואליים ופונטים מיוחדים שישלימו את התהליך.

לאחר הקמת העסק יש צורך בתוכנית שיווקית אופרטיבית ומוגדרת אשר תכלול מה העסק מציע ללקוח? הנחות ,מבצעים ושיתופי פעולה או רעיונות חדשים  וגם יחסי ציבור טובים אשר יהיו אחראים ליצירה ותחזוקה של מערכת היחסים בין הלקוחות כך שבקשתם לטפח את אמון הצרכן לחברה אותה הם מייצגים תתמלא.

מאת:
 
 
מנכ"ל קבוצת "שני-שניר", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים גדולים ציבוריים ופרטיים, בעל מוניטין של למעלה מ- 20 שנה בתחום השיווק במיקור חוץ. avis@shanisnir.co.il

 

 

 

 

 

 קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ 

Tel:    1-800-33-00-13    l     Fax:   03-7256147   l   Email: contact@shanisnir.co.il    

      כל הזכויות שמורות  ©  2012