קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ

 

 מיקור חוץ (Outsourcing)

מיקור חוץ הינו כלי ארגוני משמעותי המשתמש באסטרטגיה של שימוש במשאבים חיצוניים לביצוע פעולות חיצוניות שעד עכשיו בוצעו על ידי עובדי הארגון ובמשאביו הכספיים.

במיקור חוץ הארגון למעשה מתקשר באמצעות חוזה אשר נחתם עם חברה עסקית המבצעת באופן מקצועי ויעיל את מתן השירותים הנדרשים לארגון, כך למעשה החברה הופכת לשותפה עסקית פעילה של הארגון אותו היא משרתת לאורך זמן נתון.

כידוע, בשנים האחרונות בארץ וגם בחו"ל ארגונים גדולים כמעט תמיד העסיקו כוח-אדם חיצוני לביצוע פעולות נדרשות אשר לא היה ביכולתם לבצע על ידי עובדי הארגון עצמו, וזאת מסיבות רבות ומגוונות שעיקריהן: חוסר ידע נדרש, עומס במטלות הארגון או חוסר יכולת לארגן נכון את הזמן.

המשמעות העיקרית במיקור חוץ הינה בעצם העברת האחריות הבלעדית והבעלות של הפעילות העסקית לידי ספק חיצוני שזוהי התמחותו. במיקור חוץ מופעל חוזה התקשרות בלעדי בין הארגון לחברה הנותנת את השירות וכך הוא מבוצע באמצעות אמנת שירות עסקית אשר מבטיחה יעילות, מקצוענות ועלויות נמוכות יותר מאלה של הארגון המעסיק. ניתן לציין כי השותפות העסקית מבוססת על יכולת אותה מביא הספק של מיקור החוץ, שזוהי פעילות העסקית שלו ועל כן היא יעילה ומקצועית בהרבה יותר מהארגון עצמו.

מיקור חוץ כולל סוגים רבים של פעילויות כגון: תחזוקת רשת אינטרנט, ניהול עסקי, ניהול אתרי אינטרנט מרוחקים ורשתות חברתיות, הדרכות עובדים מרחוק, יעוץ עסקי וכלכלי ועוד מגוון רחב של שירותים. חוזה ההתקשרות במיקור חוץ יכול להיות לתקופה ארוכת טווח או קצרה.

החלטה של הארגון למעבר למיקור חוץ אינה החלטה פשוטה כלל, הנושא צריך להישקל בכובד ראש, והארגון צריך לשים לנגד עיניו את הצרכים הרלוונטיים של הארגון, את ההישגים והתועלות העשויים להיות מושגים כאשר את השירות הפנימי ייתן ספק חיצוני שזוהי התמחותו העיקרית. מצד שני הארגון צריך לבחון את נקודות החולשה האפשריות העלולות להופיע בעתיד, את הסיכונים או הכשלונות האפשריים.

ארגון ירצה להוציא את שירותיו לספק חיצוני גם כתוצאה מסיבות רבות נוספות: הוזלת עלויות והתייעלות, העלאת רמת שירות הארגון כלפי עובדיו, שחיקת העובדים בארגון, הקטנת תקנים, היעדר אופק מקצועי ועוד.

לסיכום, על הארגון לשקול בכובד ראש את היתרונות והחסרונות של מיקור חוץ טרם מתקבלת ההחלטה לקחת ספק חיצוני לארגון. הצלחה בביצוע מיקור חוץ תיחשב כהוזלת עלויות, שירות מקצועי ויעיל יותר, עמידה ביעדים ושביעות רצון העובדים בארגון.

מאת:

 אבי שוורץ

מנכ"ל קבוצת "שני-שניר", המתמחה במתן פתרונות שיווק ומכירה ייחודיים עבור ארגונים גדולים ציבוריים ופרטיים, בעל  מוניטין של למעלה מ- 20 שנה בתחום השיווק במיקור חוץ. avis@shanisnir.co.il

------כל הזכויות שמורות--------

 

 

 

 

 

 קבוצת שני שניר - הארגון המוביל בישראל לשיווק ומכירות במיקור חוץ 

Tel:    1-800-33-00-13    l     Fax:   03-7256147   l   Email: contact@shanisnir.co.il    

      כל הזכויות שמורות  ©  2012